Jak działa koszyk?
Bank zdjęć Photogenica oferuje zdjęcia, grafiki, klipy, nagrania audio, czcionki i inne utwory autorskie (produkty). Każdy produkt można dodać do koszyka, klikając ikonkę koszyka umieszczoną na obrazie w wynikach wyszukiwania lub klikając przycisk „do koszyka” w widoku prezentującym ceny produktu (zoom). W każdej chwili można wyświetlić zawartość koszyka (niebieska ikonka koszyka w prawym górnym rogu ekranu) i wybrać rozmiar pliku dla każdego produktu. Kliknięcie „Kup teraz” zamyka edycję koszyka i powoduje dodanie koszyka do bieżącego zamówienia. Jeśli w widoku zamówienia okaże się, że chcemy dodać/usunąć pozycje z koszyka, należy usunąć cały koszyk z zamówienia, dokonać żądanych zmian i ponownie dodać koszyk do zamówienia. Do koszyka możemy dodać dowolną liczbę produktów.
Po dodaniu koszyka do zamówienia możemy dokonać płatności i natychmiast pobrać pliki zakupionych produktów. Możemy również kontynuować zakupy - wówczas wybrane produkty będą dodawane do nowego koszyka. Kliknięcie „Kup teraz” powoduje dodanie tego kolejnego koszyka do zamówienia. Do bieżącego zamówienia możemy dodać dowolną liczbę koszyków. Wszystkie produkty umieszczone w koszykach dodanych do tego samego zamówienia pojawią się potem na jednej fakturze. Jeśli chcesz by pozycje z osobnych koszyków zostały umieszczone na osobnych fakturach, dodaj jeden koszyk do zamówienia i dokonaj płatności (co wygeneruje pierwszą fakturę), a następnie dodaj kolejny koszyk do zamówienia (utworzony zostanie nowy numer) i dokonaj kolejnej płatności (co wygeneruje kolejną fakturę).
top
Czy mogę przeglądać historię moich koszyków?
Tak, w menu „Moje koszyki - Lista koszyków” znajduje się pełna historia koszyków. Koszyki zakupione (oraz te dodane do zamówienia) nie mogą być zmieniane. Można jednak wykonać kopię każdego koszyka (funkcja „Duplikuj”) i edytować tę kopię. Koszyki jeszcze nie zakupione mogą być edytowane. By edytować koszyk utworzony w przeszłości wystarczy kliknąć jego numer na liście koszyków. To spowoduje wyświetlenie tego koszyka oraz nada mu status koszyka aktualnego, co oznacza, że produkty dodawane do koszyka znajdą się w tym właśnie koszyku.
top
Czy mogę udostępnić koszyk innej osobie?
Tak, przy użyciu funkcji „wyślij koszyk” można wysłać e-mailem link do koszyka dowolnej osobie. Jeśli odbiorca jest zarejestrowanym użytkownikiem Photogenica, to może on następnie wykonać kopię otrzymanego koszyka (funkcja „duplikuj”) i edytować go na własne potrzeby, jak również zakupić produkty umieszczone w koszyku. Jeśli odbiorca nie jest zalogowany na stronie Photogenica, to może jedynie obejrzeć otrzymany koszyk. Możliwość przesyłania koszyków powoduje, że koszyki mogą być również wykorzystywane jako wybory produktów np. gdy chcemy pokazać wybrane zdjęcia, grafiki, klipy, nagrania dźwiękowe czy inne utwory współpracownikom bądź klientowi.
top
Informacje o działaniu serwisu Photogenica
top